Nieuwe teamleden voor IP Care

Nieuwe teamleden voor IP Care

Nieuwe teamleden voor IP Care 1254 994 Forma IP Care

Bij IP Care optimaliseren en implementeren we innovatieve zorgintegratiesystemen. We geven advies over de technieken en de processen die daarbij komen kijken. We maken verbinding tussen zorg en techniek. Vanaf vandaag, maandag 1 november, voegen ook Serge Hillmann en Alexander Nettenbreijers zich bij het team dat ervoor zorgt dat zorgmedewerkers zich kunnen focussen op waar het om draait: het zorgen voor cliënten. 

Serge en Alexander werkten de afgelopen jaren al met veel plezier en succes intensief samen bij Ascom en zijn blij dat ze ook bij IP Care gaan samenwerken. We gingen met hen in gesprek over hun plannen en ambities bij IP Care.

Voor Serge is IP Care niet onbekend. ‘Eerder ben ik als sales manager bij IP Care betrokken geweest, tot Ascom mij in 2019 benaderde.’ vertelt Serge ‘En de grootste partij in de markt, daar zeg je natuurlijk geen nee tegen.’. Serge is de afgelopen jaren dan ook met veel plezier als accountmanager langdurige zorg bij Ascom aan de slag gegaan. ‘Maar, toen Timothy afgelopen zomer met deze uitdaging kwam, waar Alexander ook enthousiast van werd, werd ik weer aan het denken gezet. Bij IP Care liggen zoveel kansen, waarbij Alexander en ik de vrijheid krijgen om invulling te geven aan de groeiplannen en de verantwoordelijkheid te nemen voor de processen. Dat is gaaf.’.

Waar Serge als accountmanager straks de wensen van de zorginstellingen in kaart brengt, ligt de focus van Alexander op het snijvlak van techniek en zorgprocessen. Zijn jarenlange ervaring en diepgaande kennis van zorgtechniek komen als commercieel technisch adviseur goed van pas. ‘Mensen met een zorgachtergrond hebben niet altijd de technische kennis, waardoor ze mogelijkheden van zorgintegratiesystemen over het hoofd zien.’ vertelt Alexander. ‘Als commercieel technisch adviseur bij IP Care wil ik deze mogelijkheden in beeld brengen. Door uit te leggen hoe de techniek werkt, maar ook door de processen en contracten door te lichten en zo te kijken waar nog kansen liggen voor de klant.’. Alexander staat als het ware tussen de commercie en de techniek in. Hij ziet kansen, heeft diepgaande technische kennis en weet die zo uit te leggen, dat ook de zorgmedewerker aan het bed precies begrijpt wat de techniek toevoegt en hoe deze het zorgen gemakkelijker maakt.

De heren hebben een duidelijk doel voor ogen: IP Care als single point of contact voor zorginstellingen zodat zij zich kunnen focussen op waar het écht om draait: zorgen. ‘Zorgorganisaties hebben soms wel tien locaties en op alle locaties ziet het systeem er net anders uit, met verschillende leveranciers. Ik wil de verbinding maken in de techniek zodat op alle locaties op dezelfde manier gewerkt kan worden en het voor de zorgmedewerkers gemakkelijker wordt.’ vertelt Alexander. Een aanspreekpartner dus die alles uit handen neemt. ‘Niet alleen voor de oplossingen die door ons geïnstalleerd zijn, maar ook voor alarmerings- en communicatiesystemen van andere leveranciers. Zodat de klant altijd weet wie er gebeld moet worden.’.

Serge vult aan: ‘Als zorgmedewerker heb je geen tijd om bijvoorbeeld bij een storing in je domotica na te denken welke leverancier je moet bellen. Want ligt het probleem bij de wifi-verbinding? De telefoon? Of ligt het toch aan de domotica zelf? Daar moeten de zorgmedewerkers niet over na hoeven denken, er moet één partij zijn die het oplost. En die partij, dat is IP Care.’.

Het eerste project dat de heren oppakken? ‘IP Care oplijnen voor een mooie toekomst.’ zegt Serge enthousiast. ’We nemen als eerste de eigen processen, producten en doelgroepen onder de loep. Vanuit daar kunnen we groeien naar de kundige, merk onafhankelijke partner voor alle zorgintegratiesystemen die we willen worden.’.

Wilt u meer weten over de plannen van IP Care of eens praten over wat we voor uw zorginstelling kunnen betekenen? Neem dan contact met Serge of Alexander via info@ipcare.nl of bel met 06 27 18 10 96 (Serge) of 06 29 58 64 93 (Alexander).