Present kiest voor telefonie in de Cloud met IP Care

Present kiest voor telefonie in de Cloud met IP Care

Present kiest voor telefonie in de Cloud met IP Care 307 164 IP Care

Maart 2019

Present is een instelling voor verpleging, verzorging en thuiszorg (VVT) met vijf locaties in de Alblasserwaard en in Vijfherenlanden: Emma en Meesplein in Leerdam, Open Vensters in Ameide, Hof van Ammers in Groot-Ammers en Graafzicht in Bleskensgraaf. Present levert in alle locaties verzorging en verpleging voor ongeveer 300 intramurale zorgcliënten. Naast de kwaliteitszorg die men op deze locaties levert, bedient men tevens ruim 200 cliënten in de extramurale zorg met een uitgebreid pakket aan thuiszorgdiensten.

Bedrijfstelefonie is een belangrijk onderdeel voor de dienstverlening binnen de organisatie. Bij de organisatie en levering van de zorg en de overige dienstverlening zijn ruim 500 medewerkers en 600 vrijwilligers betrokken die afhankelijk zijn van bedrijfstelefonie.

Na een maatwerk adviestraject heeft Stichting Present ons eind 2018 de opdracht verstrekt om de ISDN bedrijfstelefoniesystemen op de vijf genoemde locaties te vervangen en onder te brengen in de cloud.

Een belangrijk onderdeel van de gunning van de opdracht is het realiseren van bedrijfstelefonie met behoud van de zorgsystemen  die op de locaties momenteel in gebruik zijn, zoals verpleegoproep en stille ontruiming. Er is gekozen voor het My-Connect IP cloud-platform van BusinessCom, gebaseerd op het Telepo-platform van Mitel.  Op de eerste locatie is dit inmiddels in gebruik genomen. Naar verwachting zullen ook alle andere locaties eind 2e kwartaal volledig zijn opgeleverd.

Wij zijn als technologie -en systeempartner enorm dankbaar voor de gunning van dit project en hopen op een langdurige samenwerking met Present.